czwartek, 30 sierpnia 2012

Co dobrego dziś na obiad?

Od dwóch dni nie wychodzę z domu, ba nawet z łóżka.- Choroba daje się we znaki :( Więc powoli zaczęło mi się już nudzić i jakaś bliżej niezidentyfikowana siła zaciągnęła mnie do kuchni :) Znalazłam tam trzy kolby kukurydzy i stwierdziłam, że nie mogą się zmarnować :) A że od dawna miałam ochotę na zupę- krem, więc sprawa rozwiązała się sama.



Zupa Krem z Kukurydzy:

500-750 ml bulionu drobiowego
50 ml śmietany
trzy kolby kukurydzy
1 nieduża marchewka
3 średniej wielkości ziemniaki
2 ząbki czosnku
1 mała cebula
chilii cayenne
papryka słodka

do dekoracji:
grzanki
ser żółty
koperek
pomidor
lub cokolwiek sobie zażyczycie :)


Wstawiamy wodę i czekamy aż się zagotuje. Cebulkę kroimy w drobną kostkę i szklimy na patelni. Ziemniaki i marchewkę kroimy w drobną kostkę. Kiedy woda się zagotuje wrzucamy kostkę bulionową aż do całkowitego rozpuszczenia. Następnie do garnka wrzucamy ziemniaki, marchewkę, cebulę i ząbki czosnku. W tym czasie należy odkroić ziarna kukurydzy od kolby i również wrzucić je do bulionu, a kolby wyrzucić bo nie będą już nam do niczego potrzebne. Zostawić wszystko na wolnym ogniu na ok 10-15 min aż warzywa będą miękkie. Dodać przypraw do smaku- ja lubię dość ostre więc dodaję łyżeczkę słodkiej papryki i łyżeczkę chilli cayenne. Można dodać dowolne inne przyprawy. Całość miksujemy, w między czasie dodajemy śmietanę i miksujemy dalej na gładką masę. Jeśli ziarna kukurydzy są zbyt łykowate i nie chcą się do końca zblenderować, całość można przetrzeć przez sito.

Na koniec przyozdabiamy zupę- u mnie grzanki, ser, pomidor i koperek. I zajadamy się :)

Smacznego :)



W czasie gotowania towarzyszyła mi świeca Mandarin Water, o której napiszę nieco więcej przy następnej okazji:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Fragrance of Month, czyli zapachy na MAJ 2018

Witajcie! Po dość długiej nieobecności wracamy do Was w najpiękniejszym miesiącu w roku!  Maj zaowocował u nas trzema urzekającymi zap...